CompArgo Kft.

Érdekességek a telekommunikáció világából

Forradalmi újításokat hoz az 5G

Elérheti az ötvenmilliárdot az összekapcsolt eszközök száma 2025-re, a látványos fejlődés előtt az 5G bevezetése nyitja meg az utat. >>><<<

A Magyar Telekom Csoport a témában tartott konferenciát, amin arról is beszéltek, hogy miben hoz forradalmi változásokat az új mobiltechnológia, és hogyan játszhat Magyarország kulcsszerepet a bevezetésében.

Már ma is emberek milliárdjai állnak egymással kapcsolatban az interneten keresztül, miközben a következő időszak trendjét a gépek, eszközök és érzékelők közötti kommunikáció lehetővé tétele fogja jelenteni – az Internet az ipari gyártási folyamatokban az Industry 4.0. iparági előrejelzések szerint 2025-re már elérheti az ötven milliárdot az összekapcsolt eszközök száma.

„Együttműködünk abban, hogy az 5G Koalíció céljaival összhangban Magyarország az 5G fejlesztések egyik európai központjává váljon, és akár régiós szintű vezető szerepet játsszon az új hálózati technológia és a ráépülő okos megoldások tesztelésében” – hangsúlyozta megnyitó beszédében Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója.

„A 4G technológia a gyorsabb adatátvitelben hozott újat, számos lehetőséget mutatott fel, ám a fejlődés lineáris maradt. Az 5G azonban új szintet jelent a legmodernebb technológiai vívmányok hatékony kihasználásában. Így forradalmi megoldásokat nyújt majd számos területen: így a szállítmányozásban, a mezőgazdaságban, az orvostudományban, a közigazgatásban” – húzta alá dr. Kim Kyllesbech Larsen, a Magyar Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese.

Az 5G egyszersmind a valósidejű kommunikációnak is előfeltétele: az új hálózati technológia ezerszer magasabb kapacitást biztosít, tízszer gyorsabb átviteli sebességet és tízszer alacsonyabb átviteli késleltetést. Peter Marshall, az Ericsson rádiós hálózati megoldások-vezetője előadásában kiemelte, hogy az 5G nem csak egy újabb G, hanem egy kulturális változást követelő új technológia, amely nagy hatással lesz a szolgáltatók életére, hiszen rajtuk múlik, mennyire formálható a története „sikersztori”-vá.

2017. szeptember elején a Deutsche Telekom már bejelentett egy európai premiert: a Deutsche Telekom berlini kereskedelmi hálózatán élesítették az 5G kapcsolatot, amely másodpercenként több mint 2 gigabit sebességgel, és csupán 3 milliszekundumnyi késleltetéssel működik a 3,7 gigahertzes spektrumban. A Huawei által gyártott berendezés megfelel az 5G New Radio (NR) 3GPP specifikációknak, míg az üzembe helyezés az európai premiert jelenti és fontos mérföldkő az 5G globális fejlődésének útján.

A Magyar Telekom ez év júniusában alapító tagként vett részt kormányzat és, az iparági szereplők és a tudományos együttműködését elősegítő 5G Koalíció elindításában, valamint 5G mobilkommunikációs teszthálózat kiépítését kezdte meg Zalaegerszegen. Mindez annak a fejlesztésnek a keretében történik, amelynek közös szándékára vonatkozó együttműködési megállapodást írt alá a kormányzat, Zalaegerszeg város, az Autóipari Próbapálya Zala Kft., a Magyar Telekom és leányvállalata, a T-Systems Magyarország június elején.

Forrás:
http://www.mmonline.hu/cikk/forradalmi_ujitasokat_hoz_az_5g

CompArgo szakember véleménye: A zalaegerszegi teszteredményekre mi is kíváncsiak vagyunk.

[bezár]

~ • ~

Vesztegetéssel gyanúsítják a Digi csoport vezetőit…

Vádat emeltek Romániában a Digi cégcsoport több jelenlegi és volt vezetője ellen egy korrupciós ügyben, amelyben a telekommunikációs vállalatot megvesztegetéssel gyanúsítják. >>><<<

A Romániában, Magyarországon, Spanyolországban és Olaszországban távközlési és médiaszolgáltatásokat biztosító vállalat vezérigazgatója, Serghei Bulgac is a vádlottak között van - derült ki a román korrupcióellenes ügyészség közleményéből.

Bulgacot - aki a csoport romániai vállalatának, az RCS és RDS-nek is a vezérigazgatója - pénzmosással gyanúsítják egy televíziós sportközvetítési jog megvásárlásával kapcsolatos ügyben.

Az ügyészek vádat emeltek Ioan Bendei, az RCS és RDS egy másik volt vezetője ellen, valamint a romániai vállalat ellen is megvesztegetés és pénzmosás vádjával. A vádhatóság szerint az RCS és RDS 3,1 millió euróval megvesztegette a Román Hivatásos Labdarúgó Liga volt elnökét, hogy a liga részesítse előnyben a sportközvetítési jogok megszerzésében. A román labdarúgó-bajnokság 2008 és 2011 közötti három idényét a fenti két cég vásárolta meg 101 millió euróért. A vádhatóság szerint a volt elnök a pályázathirdetés előtt 3,5 millió euró kenőpénzt kért, amiből 3,1 millió eurót meg is kapott egy vállalat révén, amelyet a ligaelnök és a fia irányított. Az ügyészek szerint a felek fiktív társulási szerződéseket kötöttek, hogy leplezzék a megvesztegetést.

A Digi korábban közölte, hogy a volt és jelenlegi vezetőségi tagok korrektül, törvényesen jártak el, és úgy vélték, a bűnügyi vizsgálat nem fogja jelentős mértékben befolyásolni a vállalat tevékenységét.

Forrás:
https://sg.hu/cikkek/it-tech/126877/vesztegetessel-gyanusitjak-a-digi-csoport-vezetoit

CompArgo szakember véleménye: Pedig ez egy komoly piaci szegmensű cég itthon is!

[bezár]

~ • ~

Ezért nem működött a mobilja szombat reggeltől

Június 30-án lejárt az adategyeztetés határideje, azok a feltöltő kártyások, akik nem intézkedtek időben, szombat reggel arra ébredtek, hogy elnémult a mobiljuk! >>><<<

Az előzetes becslések szerint akár másfél millióan is lehettek, akiket ez érintett. Az ország lakosságának majdnem ötöde ébredt arra szombat reggel, hogy a telefonja elnémult, nem tud telefonálni. Nagyjából 1,6 millió ember nem végezte el az adategyeztetést az előzetes becslések szerint, a határidő pedig már lejárt.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) beérkezett adatok szerint három nappal a határidő előtt mindössze a feltöltő kártyás SIM-kártyák 60 százaléka esett át az adategyeztetésen. Mivel az érintettek száma nagyjából négymillió, ez azt jelenti, hogy több mint másfél millió ember SIM-kártyáját deaktiválták a határidő lejártával. Sokan csak szombat reggel döbbentek rá: nem tudnak telefonálni, a számuk és az egyenlegük elveszett.

Az országgyűlés döntése alapján mindenkinek megszűnt a szerződése, aki 2017 előtt vette a SIM-kártyáját, és június végéig nem egyeztette adatait. A kötelezettség csak a beszélgetésre alkalmas kártyákra vonatkozik.

A leginkább érintettek a médiahatóság szerint az idősek és a gyerekek. A mobilozó gyerekek (0-17 év) 68 százalékának, az idős (60+ éves) mobilhasználók 67 százalékának van prepaid SIM-kártyája, míg a 18-59 éves korosztály mindössze 38 százaléka választja ezt a szerződési formát – mondta el a 24.hu-nak az NMHH. Annak se kell búsulnia, aki kicsúszott a határidőből, de továbbra is használná a kártyáját, az NMHH álláspontja szerint ugyanis nincs jogi akadálya a megszűnt szerződések újrakötésének, így bizonyos ideig a hívószámot és egyenleget vissza lehet szerezni.

A Telekomnál a határidőre nem regisztrált Domino ügyfelek június 30. után is visszakaphatják hívószámukat és egyenlegüket. (Ezt elősegítendő a szolgáltató péntekig minden érintett SIM-kártyára kiküldött egy kódot SMS-ben. A kóddal 2017. szeptember 30-ig lehet új szerződést kötni a régi hívószámra.)

A Telenor többféle megoldást is kínál a hívószám és az egyenleg visszaállítására. (online felület, személyes intézés, új szerződés)

A Vodafone érintett feltöltő kártyás ügyfelei szintén többféleképpen el tudnak járni a határidő lejártát követően.

Fontos viszont tudnunk, ez az adategyeztetés évente megismétlődik majd.

Forrás:
http://24.hu/mobil/2017/07/01/ezert-nem-mukodik-a-mobilja-szombat-reggeltol/

CompArgo szakember véleménye: Jól gondoltuk egy hónapja, hogy ez nem lesz egy egyszerű folyamat.

[bezár]

~ • ~

Egyelőre még mindig csak pletykáink vannak a Nokia új csúcstelefonjáról

A legújabb információk szerint az még júliusban bemutatkozhat. A HMD Global az utóbbi hónapokban elkezdte újraépíteni a Nokia márkanév alatt futtatott telefonok felhozatalát. >>><<<

Az újdonságok között akadtak jobban sikerült darabok, leginkább a Nokia 3, 5 és 6 név alatt bemutatott okostelefonok, valamint gyengébbek is, mint például a feltámasztott 3310, aminek mi sem nagyon láttuk értelmét. A kémfotókon lekapott telefon részleteiből nem sok látszik, ugyanis egy mindent takaró tokkal fedték el a kíváncsi szemek elől.

A vállalat bevallottan azt a stratégiát követi, hogy először a kevésbé drága, szélesebb körben eladható telefonokat mutatja be, a Nokia 6 után azonban eljött az idő egy igazi csúcskészülékre is. Ami a fontos, az az, hogy egy skandináv mobilkereskedő szerint a telefont július 31-én bemutatják, és nem sokkal utána meg is indulhat a forgalmazása. A specifikációk tekintetében a források eddig nagyjából egyöntetűen 5,3"-as QHD felbontású kijelzőről, Snapdragon 835-ös központi processzorról és 4GB memóriáról beszélnek, alapból 64GB-os tárhellyel. Emellé jöhet be egy csúcs-csúcs kiadás 8GB memóriával és 128GB háttértárral.

Mivel csúcskategóriáról van szó, szinte biztosra vehető a prémium anyagok, így a fém használata, valamint a képeken az is látszik, hogy a kamera duplalencsést megoldást használ - az eddigi információink szerint két 13 megapixeles objektívről van szó.

Nyilván egyelőre az árral kapcsolatban is csak találgatni tudunk: ez a források 700 dollár környékére teszik, ami alapján itthon a 200 ezer forint közelében jelenhet majd meg az új Nokia.

Forrás:
http://www.origo.hu/techbazis/20170717-hamarosan-bemutatkozik-a-nokia-legujabb-csucstelefonja.html

CompArgo szakember véleménye: Ezt a csúcskészüléket majd megnézzük.

[bezár]

~ • ~

A feltöltős SIM-ek harmadát nem egyeztették

Törvényi kötelezettségük alapján csaknem másfél millió feltöltő-kártyás SIM-et tiltottak le július elsején a magyar mobilszolgáltatók, miután előfizetőjük nem tett eleget időben az adategyeztetési felhívásnak. >>><<<

Az érintett mintegy négymillió SIM 32%-át, azaz körülbelül 1,3 millió kártyát kellett lekapcsolniuk az előfizetői szerződés felbontásával a három magyar operátornak július 1-jén nulla órától, miután az előfizetőjük nem tett eleget időben az adategyeztetési felhívásnak. A szolgáltatók emellett tárt karokkal várnak vissza mindenkit a szerződésbontás után is – legalábbis egy ideig.

A mobilszolgáltatók közül kettő, a Vodafone Magyarország és a Telenor Magyarország korábban aggodalmát fejezte ki, hogy az adategyeztetésre rendelkezésre álló rövid időszak, valamint az informatikai háttérrendszer problémái miatt több százezer ügyfél szerződését kénytelenek majd megszüntetni. A szolgáltatók a határidő lejártát megelőzően megpróbálták elérni a törvényhozásnál, hogy a június 30-i dátumot legalább néhány hónappal, vagy akár fél évvel meghosszabbítsák, ám erre végül nem került sor. A mobilcégek így törvény adta lehetőségükkel élve arra vállalkoztak, hogy aki utólag jön rá, hogy a telefonszámát (és a hozzá tartozó egyenleget) újra használni kívánja, a szükséges adminisztratív lépéseket követően újrakötheti a szerződést. Ahhoz, hogy változatlan feltételekkel éljen a hívószám és az egyenleg, a Telenornál augusztus 31-ig, a Telekomnál pedig szeptember 30-ig lehet szerződéskötést kezdeményezni, a Vodafone eddig nem közölt ilyen időpontot. A Telenornál a hívószám egészen 2018. február 28-ig visszakapható, a Telekomnál a szeptember 30-i határidő lejártát követően a hívószám foglalását a szolgáltató feloldja.

A három szolgáltató közül egyedül a Vodafone közölte, hogy az ügyfelek visszajelzései alapján átmenetileg felfüggesztették a lekapcsolást: "A Vodafone Magyarország 2017. július 1-jén megkezdte a 2017. június 30-ig nem egyeztetett prepaid SIM kártyák lekapcsolását. A folyamat során néhány ügyféltől beérkezett, téves lekapcsolásról szóló visszajelzést követően, felmérve a rendszerszintű hiba lehetőségét, a Vodafone azonnali hatállyal leállította a SIM kártyák lekapcsolását, és a folyamatot csak a probléma elhárítása után indította újra" - tájékoztatták lapunkat a Vodafone Sajtóosztályán.

Forrás:
https://www.hwsw.hu/hirek/57480/nmhh-feltoltokartyas-adategyeztetes-telenor-telekom-vodafone-sim.html

CompArgo szakember véleménye: Ez egy igen szigorú rendelkezés, nem csoda, ha nehéz ezt ügyfélbarát módon betartani.

[bezár]

~ • ~

Korlátlanság a Vodafone-nál, de csak egyes szolgáltatásokhoz

Bizonyos szolgáltatásokat korlátlan adatforgalom mellett használhatnak júniustól a Vodafone Magyarország megújult előfizetéses portfóliójában az ügyfelek. >>><<<

Az operátor új gyakorlatát, vagyis a zero rating elv használatát azonban nem nézi jó szemmel a hírközlési hatóság, így könnyen lehet, hogy a Social és Connect Pass opciók valójában csak időhúzásra kellenek a szolgáltatónak.

A Social és Connect Pass opciók összesen hat internetes szolgáltatás használata során biztosítanak korlátlan adatot. Ez az opció mostantól ingyenesen jár minden havi díjas Vodafone előfizetés mellé, és a csomag a Facebook, Instagram és Twitter alkalmazások korlátlan használatát biztosítja. A Red előfizetők emellé megkapják a Connect Pass nevű opciót is, mely a fentieken túl korlátlan Messenger, Viber és WhatsApp használatot tesz lehetővé. Fontos, hogy ha az ügyfél "normál" havi adatkerete elfogy, a korlátlan adatopciók sem használhatók tovább, függetlenül attól, hogy azok nem csökkentik az adatkeretet. A Social és Connect Pass opciók az EU területén barangolva is aktívak. Az új opciók igénybe vételéhez az ügyfeleknek át kell váltaniuk a megújult Go vagy Red tarifákra, melyeknél a használatba vétel egyéb feltételei változatlanok.

A Social és Connect Passhoz hasonló megoldások korábban már mindkét versenytárs szolgáltató kínálatában jelen voltak, vagy éppen jelen vannak most is. A Telekom mostanra szinte mindegyik zero rating csomagját leépítette, a Telenornál a Blue tarifákhoz jelenleg is korlátlanság jár bizonyos zenei streaming és közösségi szolgáltatásokra, valamint a saját tévészolgáltatás adatforgalmára.

A hasonló zero rating megoldásokat ugyanakkor nem nézi jó szemmel az Európai Unió, mely tavaly megalkotott, a semleges internetre vonatkozó nemzetközi szabályozásában kifejezetten tiltja a hasonló megkülönböztetéseket. Bár az uniós szabályozás alkalmazásában az eddigi tapasztalatok szerint a tagállami hatóságok eltérő szigort alkalmaznak, a Magyarországon illetékes, hírközlési szektor működését felügyelő és szabályozó NMHH az eddigiek szerint nagyon komolyan veszi az EU-s alapelveket.

Valószínű, hogy a Vodafone a két új opciót csak időhúzásként alkalmazza, hogy rövid távon minél kevesebb olyan ügyfelet veszítsen el, akiket a Telenor a teljes korlátlanságot biztosító Hello Data tarifacsaládjával magához tudna csábítani.

Forrás:
https://www.hwsw.hu/hirek/57341/vodafone-zero-rating-social-pass-connect-netsemlegesseg-opcio-mobilnet-korlatlansag.html

CompArgo szakember véleménye: A másik két hazai mobil szolgáltató már a hasonló kezdeményezésével a hatóságunknál elbukott, de majd meglátjuk, mit lép a Vodafone-nál.

[bezár]

~ • ~

Fapados vezetékes kínálattal támadja a DIGI-t a Telekom

Új vezetékes márkát vezet be kínálatába a Magyar Telekom. A flip tulajdonképpen egy fapados triple play csomag, a lehető legjobban lecsupaszított extrákkal. >>><<<

Emellett még a legolcsóbb versenytársakhoz képest is kedvező az ajánlott árszint. A szolgáltató a saját márkás megoldásairól leválasztva elsősorban alapszolgáltatásokat kínál az új márka égisze alatt. A flip tévé, internet- és telefonszolgáltatást kínál, egybe csomagolva, a Telekom eddigi árképzéséhez képest rendkívül kedvező áron, ráadásul mindezt hűségvállalási kötelezettség nélkül!

A díjcsomag lényegében egy fapados kombinált csomag, mely a Telekom vezetékes hálózatát használva kínál különböző technológiai háttérrel internetcsomagot (FTTH, EuroDOCSIS, xDSL), IPTV szolgáltatást valamint vezetékes telefonszolgáltatást, havonta 4000 forintért. A flipben lévő tévés előfizetés 130 tévécsatornát kínál. Az internet szolgáltatás letöltési sávszélessége 100 Mbps.

A szolgáltatáskínálat – a szolgáltató tájékoztatása szerint – több mint félmillió háztartásban érhető el Magyarországon. A lefedettségi területet vizsgálva feltűnő lehet, hogy a Telekom elsősorban azokon a területeken indította el a flipet, ahol jelen vannak vezetékes versenytársai, ahol egyedüliként szolgáltat, ott jellemzően nem érhető el a fapados konstrukció – akkor sem, ha erre a műszaki feltételek egyébként adottak lennének!

A flip ez alapján is nyilvánvalóan az alacsony árszintet kínáló versenytársak, azok közül is elsősorban a DIGI kombinált csomagjainak a piaci riválisa lehet. Érdekes, hogy a Telekom a fliphez képest nem ritkán másfél-kétszeres áron nyújt hasonló összetételű szolgáltatáscsomagot saját márkaneve alatt. A vállalat ugyanakkor többször is felhívja a figyelmet arra, hogy a flip egy "lecsupaszított" megoldás, mind a kényelmi funkciókat, mind az ügyfélkezelést tekintve.

Az új konstrukciót a Telekom igyekezett a lehető legjobban leválasztani cégen belül, ezért a flip működését saját igazgatóság, valamint többek közt dedikált műszaki támogató csapat koordinálja majd. Az ügyfelek ezzel együtt a Magyar Telekom előfizető lesznek, ugyanakkor nem a Telekom szokásos ügyfélszolgálati csatornáin keresztül intézhetik ügyeiket.

Forrás:
https://www.hwsw.hu/hirek/57245/telekom-flip-triple-play-dijcsomag-vezetekes.html

CompArgo szakember véleménye: Ez egy érdekes verseny lesz, kíváncsiak vagyunk az eredményére.

[bezár]

~ • ~

Lassan, de vékonyodnak a Cisco hardveres bástyái.

Ezt újabb pillérek építésével próbálja kompenzálni a vállalat. Az ehhez szükséges átszervezés ugyanakkor újabb áldozatokat is követel, a cég további 1100 főt bocsát el. >>><<<

Jelenleg elégedett pénzügyi helyzetének alakulásával a Cisco. A vállalat mindezt annak ellenére mondja, hogy a legutóbbi negyedévben bevétele enyhén csökkent, ami pedig sorozatban immár a hatodik csökkenéssel zárult negyedévet jelenti. A kisebb mértékű zsugorodás hátterében a húzótermékek iránti kisebb keresletcsökkenés áll, az előző évhez képest a switchek és a routerek eladása mérséklődött.

A forgalom csökkenése ellenére a profit nőtt, de ez azért nagyjából 14 százalékkal alulmúlja a tőzsde korábbi várakozásait. A vállalat számára messze legnagyobb bevételi forrást jelentő switchek iránti kereslet az elmúlt negyedévek alatt csökkent, ám ezen most ha csak kis mértékben is, de tudott fordítani a cég, az előző évhez képest 2 százalékkal.

A bevételi rangsorban második helyen álló routing üzletág már nem tudta megfordítani a tendenciát, és 2 százalékos csökkenéssel zárta a negyedévet. (Az alközpont funkciójú Cisco Call-Manager eszközök is ide tartoznak.)

Az adatközpontos rendszerekkel sem dicsekedhettek, ezek bevétele 5 százalékkal esett. Ezzel szemben a vezeték nélküli hálózati megoldások forgalma nőtt, 3 százalékkal. Emellett szintén felfele ívelő bevételt produkált a különféle biztonsági termékeket gyűjtő divízió, ami így 9 százalékos növekedést mutatott.

Az elvétve tapasztalható növekedések nem nyújtanak megfelelő méretű védőhálót, így a vállalat újabb leépítéssel reagál a teljes bevétel folyamatos mérséklődésére. Ennek keretein belül hamarosan 1100 fővel nő a tavaly augusztusban bejelentett, 5500 alkalmazottat érintő elbocsátási hullám. A leépítések egyik oka a tavaly elkezdett átalakulás, amivel a Cisco igyekszik elszakadni hardveres gyökereitől azért, hogy egy sokkal inkább szoftverközpontú hálózati céggé válhasson.

Forrás:
https://www.hwsw.hu/hirek/57261/cisco-negyedeves-penzugyi-jelentes-bevetel-2017-q3-switch.html

CompArgo szakember véleménye: A cég 2016-os, 2017-re vonatkozó prognózisaiból azért ez nem volt kiolvasható.

[bezár]

~ • ~

Főként az internet- és tévészolgáltatások ajánlatait hasonlítanák össze az ügyfelek

A televíziós szolgáltatásformák közül a kábeltévék iránt a legnagyobb az igény, derül ki a Netrisk.hu távközlési szolgáltatási oldalán, a Telenet.hu-n a közelmúltban végzett felmérésből. >>><<<

A mintegy 7 ezer válaszból az is kiolvasható, hogy a szolgáltatások közül a leggyakrabban az internet- és tévészolgáltatók díjait hasonlítanák össze az ügyfelek, amire bőven van is lehetőségük: a tízezer fő feletti településeken átlagosan 7 tévé-, és 13 internetszolgáltató közül választhatnak az érintettek. Az érdeklődők 41 százaléka sorolta első helyre a kábeltévés műsorszolgáltatási típust. Az alábbi összegzés bemutatja az egyes szolgáltatástípusokhoz kapcsolódó fő lakossági preferenciákat is.

Az ügyfelek alternatív távközlési ajánlatokra leginkább a fix internet szolgáltatások körében kíváncsiak, míg 86 százalékuk ismerné meg szívesen a lehetőségeit más szolgáltatóknál.

A vezetékes internet szolgáltatások kiválasztása során a letöltési sebességen (97%) kívül fontos szempont, hogy a szolgáltatáshoz ingyenes wifi-modem is tartozzon.

Mivel ma már a háztartások 83 százaléka rendelkezik digitális vétellel, ami számos hozzáadott szolgáltatást is lehetővé tesz.

A teljes kínálati paletta a hazai távközlési piacon igen széles: a 10 ezer főnél nagyobb lélekszámú településeken átlagosan 20 szolgáltatóval szerződhet egy ügyfél. A legnagyobb választék a fix internetszolgáltatók körében van: a fenti településkörben átlagosan 13 cégnek van ilyen szolgáltatása, míg a többi szolgáltatást – vezetékes hang, tv, mobiltelefon, illetve mobilnet – átlagosan 7-8 társaság nyújtja, E szolgáltatók közül a legnagyobb ügyfélkörrel a saját hálózattal rendelkező (úgynevezett inkumbens) szolgáltatók rendelkeznek. Többnyire az ő hálózatukat bérelve juttatja el szolgáltatásait a felhasználókhoz a többi társaság.

A versenyt azonban a tájékozottság alacsony szintje mellett az ügyfelek preferenciái is korlátozzák. Többségük a bejáratott névvel rendelkező szolgáltatókat részesíti előnyben.

A Netrisk.hu 2016 tavaszán tette lehetővé oldalán távközlési szolgáltatások egyszerű összehasonlítását és megrendelését. A Telenet.hu néven futó összehasonlító oldalon jelenleg országosan több mint 50 távközlési szolgáltató ajánlatai hasonlíthatók össze gyorsan, áttekinthető formában és rejtett költségek nélkül.

Forrás:
http://hirek.prim.hu/cikk/124437/

CompArgo szakember véleménye: A lakossági ügyfelek körében ehhez hasonló felmérési eredményt láthatunk az NMHH által megbízott Ariosz Kft. 2016-ra vonatkozó, lakossági jellemzőket áttekintő és elemző tanulmányából. Az üzleti szegmensben természetesen más eredményeket tapasztalhatunk.

[bezár]

~ • ~

Az 5G már úton van - de egy darabig még ott is marad

Egyre több erősségét mutatja meg az 5G, a hálózatfejlesztők és szolgáltatók egyre több felhasználási területet hoznak, ahol kamatoztathatók a technológia képességei. >>><<<

Akárcsak az elmúlt években - és várhatóan a következő három évben - az idei Mobile World Congress legfőbb témája is az 5G volt. Azt persze még túlzás lenne állítani, hogy a hálózati infrastruktúra gyártóinak mára sikerült minden az 5G kapcsán felmerülő ügyféligényt legalább elméleti síkon megválaszolni: Bár a technológia a látványos demókból egyre inkább gyakorlatban is használható eszközök felé vándorol, nem hogy a válaszok, de még az 5G-vel kapcsolatos kérdések nagy része sem ismert.

Az egyik koncepció, amely egyetlen a technológiával akár távolról is foglalkozó cég standjáról sem hiányozhatott, az a "hálózatszeletelés" volt. Ez a megoldás hatékonyabb és jóval gazdaságosabban működő hálózatokat ígér, a rendelkezésre álló erőforrások felhasználási prioritások szerinti elhelyezésével. Az elképzelés, pontosabban több vállalat, köztük az Ericsson, a Huawei, a Qualcomm, a Nokia vagy épp a Telekom laborjaiban és teszthelyszínein már aktív gyakorlat lényege, hogy a cég saját szerverein létrehozott virtuális hálózatot több szeletre bontják, annak megfelelően, hogy az adott hálózatot éppen hány felhasználó és milyen céllal veszi igénybe. A network slicingot („hálózatszeletelést”) alkalmazó rendszerek tehát egy közös fizikai infrastruktúrán több logikai hálózatot hoznak létre, így a teljes rendelkezésre álló vasból más-más erőforrásokat különíthetnek el az egyes felhasználók számára: a sorban állás közben telefonján híreket olvasó vásárlónak például jelentősen vékonyabb szelet is elég, akár nagy késleltetéssel, mint a mobilhálózaton keresztül robotkarokkal agyműtétet végző orvosnak.

Ahogy azt az iparág szereplői gyakran hangsúlyozzák, az 5G igazán nagy dobása nem a megugró sávszélesség lesz, hanem az azzal párhuzamosan érkező egyéb előnyök. Ilyen a nagy számú kliens kiszolgálásának képessége mellett a beamfroming ( amikor a sugárzott rádiójel csak oda jutna el, ahol azt várják és felhasználják), illetve a rendkívül alacsony késleltetési idő is. Például az Ericsson egyik demójában egy robotkar az őt vezérlő számítógéppel 5G kapcsolaton keresztül 8 milliszekundumos késleltetés mellett kommunikált, de ennek akár felére is képes.

Forrás:
https://www.hwsw.hu/hirek/56928/5g-mwc-halozat-telekom-ericsson-huawei.html

[bezár]

~ • ~

Korábbi cikkek

Az oldal cookie-kat használ! bővebben >>



comHouse


Akcióink

Állásajánlat


Sajtófigyelő


iso logo
Powered by Joomla!®